Saturday, 4.5.2024

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Baśniowa rewia na lodzie

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

27 marca 2017 roku, wybraliśmy się do Opola na zamówione z dużym wyprzedzeniem widowisko artystyczne pt. „Królowa Śniegu”. Grupa czterdzieściorga ośmiorga uczniów wraz z opiekunami i przedstawicielami rodziców, miała okazję podziwiać artystów znanej na całym świecie Moskiewskiej Rewii na Lodzie.

Śledziliśmy baśń Hansa Christiana Andersena w niezwykłej oprawie muzycznej, tanecznej i kostiumowej. Choreografia była bardzo dynamiczna i widowiskowa. Dominowały pokazy zespołowe, oparte na dużej płynności ruchów i spektakularnych układach. Nie zabrakło również indywidualnych form mistrzowskiej jazdy na łyżwach. Podziwialiśmy różnorodność i dużą zmienność taneczną oraz estetykę kolorystyczną i ruchową. Dzieci dostrzegły, o czym mogliśmy przekonać się podczas rozmowy, już nie tylko jazdę na łyżwach, ale również elementy z gimnastyki artystycznej: taniec, obroty, podnoszenia, podskoki, a nawet skoki przez skakankę i linę. Wydarzenia sceniczne zmieniały się szybko, wręcz płynęły po lodzie. Artyści w różnych układach taneczno – figurowych z wdziękiem i akrobatycznymi umiejętnościami opowiadali baśń o prawdziwej przyjaźni Gerdy i Kaya. Artystyczna podróż upłynęła szybko i kraina lodowa ogrzana została entuzjastycznymi brawami.

Lodowisko Toropol opuściliśmy w samo południe. Dzień był piękny, co dodatkowo sprzyjało dobrym nastrojom wśród wycieczkowiczów. Optymizm, jak najbardziej był wskazany, bowiem ranek dostarczył nam nieco zmiennych emocji, związanych z dłuższym oczekiwaniem na autokar. Późniejsze, wydarzenia, droga do Opola z bardzo spokojnym i życzliwym kierowcą oraz spektakl, zrekompensowały początkowe trudności.

Wracając, wyostrzyliśmy nasz zmysł obserwacyjny, uruchomiliśmy głośne myślenie, także przez mikrofon i rozwinęliśmy wiadomości o historycznej stolicy Górnego Śląska. W toku małej zgadywanki, ustaliliśmy nazwę rzeki, której uporządkowany bieg podziwialiśmy w mieście oraz tuż na obrzeżach. Wyróżniliśmy w panoramie Opola urokliwe baszty, mosty, budynki akademickie i kościoły. Ustaliliśmy również, że Opole słynie z muzycznego festiwalu, a obok Lodowiska Toropol znajduje się Muzeum Polskiej Piosenki. Uczniowie okazali się wnikliwymi obserwatorami, a drobne pytania kierunkowe rozgrzewały autobusową dyskusję o tym urokliwym mieście na Nizinie Śląskiej.

Dalsza trasa podróży wiodła przez Kępno. Wizyta w McDonald’s była drugą atrakcją w naszym  planie wycieczkowym. Przysmaki i zabawki zapewniły dzieciom doskonałe humory, a samo biesiadowanie rozwinęło międzyklasowe relacje koleżeńskie.

Wyjazd możemy określić jako integrujący i kształcący. Zobaczyliśmy widowisko w niecodziennej choreografii i aranżacji, zespołowo dotknęliśmy wysokiej kultury artystycznej i rozwinęliśmy umiejętność odbioru sztuki. Do zobaczenia na innych taflach świata!