Środa, 1.5.2024

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Wycieczka do Torunia

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Czerwiec to już przedsmak wakacji, dlatego też uczniowie klasy 2a wraz z rodzicami i nauczycielami udali się na wycieczkę do Torunia, którego Stare Miasto znajduje się na Światowej Liście Dziedzictwa Kultury UNESCO.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy wraz z przewodnikiem, panem Arturem, który od samego początku wzbudził w nas ogromną sympatię i podziw. Jego strój wprowadził nas w nastrój średniowiecznego miasta i właśnie od Staromiejskiej Dzielnicy z zespołem zabytków rozpoczęliśmy nasz historyczny szlak. Pierwszym punktem była Krzywa Wieża. Poznaliśmy legendę związaną z tą budowlą, która głosi, że równowagę, opierając się plecami o ścianę wieży, utrzyma tylko człowiek prawy, wierny i uczciwy. Nasi uczniowie chętnie poddawali się temu testowi, który zdali pomyślnie.

Spacerując oglądaliśmy zabytkowe kamieniczki, ruiny zamku krzyżackiego, piernikową aleję gwiazd, legendarnego osiołka i pieska. Obejrzeliśmy dom Mikołaja Kopernika i wysłuchaliśmy ciekawostek z życia wielkiego astronoma.

Wielką atrakcją był dla nas wypiek pierników. Pod okiem Mistrza Piernikarskiego poznaliśmy rytuały związane z powstawaniem tych smakołyków. Z własnoręcznie przygotowanego ciasta, przy użyciu drewnianych form, wypiekaliśmy toruńskie specjały. Jako pamiątki zabraliśmy je do domu.

Zwieńczeniem naszej wycieczki był rejs po Wiśle. Tym razem z zupełnie z innej perspektywy podziwialiśmy piękną panoramę Torunia. Podczas wycieczki panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć. Wszyscy uczestnicy wycieczki byli zachwyceni pięknem tego miasta. Z bagażem pamiątek i miłych wrażeń wróciliśmy do Skalmierzyc.