Poniedziałek, 19.8.2019
Name days: Emilia / Juliusz / Ludwik
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

PROJEKT EDUKACYJNY „WSZYSTKIE MISIE NASZE SĄ”

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

PROJEKT EDUKACYJNY „WSZYSTKIE MISIE NASZE SĄ”

PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI Z ODDZ. PRZEDSZKOLNEGO Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA PLUSZOWEGO MISIA pt.  „WSZYSTKIE MISIE NASZE SĄ”.

Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiedzia.Świadkiem tego zdarzenia był C. Berryman. Uwiecznił to zdarzenie na rysunku. Rysunek opublikowała gazeta.Pewnego dnia właściciel sklepu z zabawkami przeczytał tą historię. Wykonał kilka zabawek- pluszowych misiów. Misie sprzedały się znakomicie.Za zgoda prezydenta miś otrzymał imię Teddy ( od imienia prezydenta).

I od stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodaja im otuchy, pocieszają, łagodzą przed samotnościa. 25 listopada obchodzony jest światowy Dzień Pluszowego Misia.

W tym roku szkolnym postanowiłyśmy  przybliżyć dzieciom historię pluszowego misia. Opracowałyśmy projekt edukacyjny pt. „Wszystkie misie nasze są”.

Cel ogólny: 

-Zapoznanie dzieci z historia pluszowego misia;

- Rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą;

- Kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;

- Zapoznanie dzieci z podstawowymi informacjami dotyczącymi życia niedźwiedzi.

Cele szczegółowe: 

- Zna historie pluszowego misia;

- Interesuje się literatura dziecięcą;

- Wie o konieczności szanowania zabawek;

- Zna podstawowe wiadomości na temat niedźwiedzi;

-  Wypowiada się zdaniami.

TEMATYKA KOMPLEKSOWA POMOCNA W REALIZACJI PROJEKTU.

I  Zorganizowanie w sali kącika pt. „ Nasze misie”

- zgromadzenie bajek o tej tematyce;

-zgromadzenie maskotek – misie pluszowe, przyniesione przez dzieci;

-zorganizowanie gazetek tematycznych o misiach;

-zabawy dowolne, tematyczne, dydaktyczne  z wykorzystaniem misiów .

II „Miś- mój mały przyjaciel”

- historyjka obrazkowa pt. „Dzień z misiem w przedszkolu”;

-wiersz Z. Bronikowskiej „Miś idzie do przedszkola”;

- „Mis”- malowanie farbami;

- piosenki  „Piosenka o kochaniu misia”, „Pluszowy miś”, „Jadą, jadą misie”;

-zabawy ruchowe: Misie duże i małe”, Misie do miodu”

-zabawy językowe- „Dokończ zdanie”- „Mój misiu jest…”, Lubię misia, bo…”

III „Misie duże i małe” :

- Pluszowy mis zaprasza na przyjęcie”- zabawa matematyczna

- „Wesołe zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z misiem”;

- Ciekawostki o niedżwiedziach- opowiadanie nauczyciela;

-„Zimowe mieszkanie burego misia”- teatrzyk wg. opowiadania   H. Zdzitowieckiej;

- Konkurs „Co wiem o misiach”- wykazywanie się wiadomościami o życiu niedżwiedzi.

- Zabawy ruchowe, ćwiczenia oddechowe, graficzne związane z tematem.