Monday, 20.10.2025
Name days: Irena / Jerzy / Budzisław
Go to front page Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Error message

  • Warning: Invalid argument supplied for foreach() in element_children() (line 6608 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6065 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6075 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6113 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#printed' in drupal_render() (line 6120 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).

Nauka przez eksperymentowanie -innowacja pedagogiczna w klasie IIb

Printer-friendly versionSend to friendPDF version
Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.” 
  Mary Lou Cook
Uczniowie klasy II b realizowali w I półroczu projekt edukacyjny „Nauczanie przez eksperymentowanie”, który był głównym założeniem innowacji pedagogicznej. Celem działań był rozwijanie u uczniów postaw twórczych, doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, rozwijanie wnikliwej obserwacji i wyciąganie wniosków z przebiegu doświadczeń. Przed realizacją zadań projektowych określono następujący schemat działań: poszukuj tego, co cię najbardziej interesuje i stań się ekspertem w tej dziedzinie. Każdy uczeń, podczas wykonywania doświadczeń, wykorzystał w pełni swój potencjał, podążając za swoją ciekawością, doświadczał nowych rzeczy, nawet jeśli wydawały mu się  początkowo odległe. Wielką satysfakcją dla eksperymentatorów było podsumowanie projektu, na które zostali zaproszeni goście: pani Dyrektor, nauczyciele, uczniowie klas I-III. Obserwatorzy nie tylko doświadczali zachodzących zmian, ale również aktywnie współpracowali z prowadzącymi, formułując wnioski z poczynionych obserwacji. Samodzielne odkrywanie przez działanie przyczyniało się do tego, że zdobywana wiedza  nabierała trwałych i realnych wymiarów.