
Tradycyjny system edukacyjny jest ukierunkowany przede wszystkim na rozwijanie lewej półkuli mózgu, odpowiedzialnej za standardowy poziom logicznego myślenia. Dzięki włączeniu w proces uczenia się prawej półkuli mózgowej, odpowiedzialnej za wyobraźnię i kreatywność, wykorzystujemy pełny potencjał ucznia. Takie możliwości daje nam m.in. arytmetyka mentalna.
Dlatego nauczyciele z naszej szkoły podjęli wyzwanie i w czerwcu 2022 roku przeszli certyfikowane szkolenie, dzięki czemu pani Sylwia Musiał i pani Jolanta Łęcka mogą prowadzić takie zajęcia, które ruszyły już rok temu. Uczęszcza na nie blisko 50 uczniów z klas I – III i obecnie prowadzone są w czterech grupach. Zajęcia są bezpłatne, rodzice kupują tylko podręczniki i specjalne liczydła, z których dzieci korzystają podczas nauki.
Ćwiczenia z zakresu arytmetyki mentalnej mają zachęcać i motywować uczniów do samodzielności
w rozwiązywaniu problemów, pokonywania własnych ograniczeń, ćwiczenia pamięci, koncentracji uwagi, wychodzenia poza schematy oraz doskonalić umiejętność sprawnego liczenia.
W tym roku szkolnym uczniowie klas pierwszych również przystąpili do zajęć z arytmetyki mentalnej. Wprowadzono w naszej szkole innowację pedagogiczną „Przyjaciele Abakusa”. Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego.
Są one kontynuacją edukacji matematycznej dla klas I - III, uzupełniając ją i poszerzając.
Innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z wykorzystania w pracy dydaktyczno-wychowawczej różnorodnych nowoczesnych metod pracy z uczniami, które rozwijają ich potencjał intelektualny i wpływają na całokształt sukcesów szkolnych ucznia, motywując do nauki.
Sylwia Musiał