15 października obchodzony jest Światowy Dzień Mycia Rąk. W tym roku w naszej szkole postanowiliśmy włączyć się w te globalne obchody, realizując tym samym cele projektu Zachowaj równowagę. We wszystkich klasach zaprezentowano zalecany przez WHO, a co za tym idzie prawidłowy sposób mycia rąk. Uczniowie podczas rozmów z wychowawcami i nauczycielką przyrody rozważali i uzasadniali, dlaczego ta czynność jest niezmiernie istotna dla naszego zdrowia i samopoczucia. W klasach I-III dzieci wysłuchały wiersza M. Terlikowskiej „Co robiła Irenka?” i zaśpiewały piosenki związane z higieną. Mamy nadzieję, że dokładne i częste mycie rąk stanie się nawykiem nas wszystkich, a przypominać o tym będą instrukcje, które zawisły w pobliżu umywalek. Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za zaangażowanie i sumienność podczas wtorkowych zajęć.
„Co robiła Irenka?”
Irenka umyła ręce wodą i mydłem w łazience.
Potem wytarła buty z błota. Potem głaskała białego kota.
Potem przez pół godziny lepiła psa z plasteliny.
Potem zmieniła kołnierzyk, bo stary był już nieświeży.
Potem wytarła z półki kurz. No, i już.
Nie! Jeszcze wzięła chleb i dżem. I mówi: - Teraz sobie zjem
A kot się czyści pilnie z błota i mruczy: -A taka robota!
Wpierw się myje, potem się brudzi.
a potem bierze chleb do ręki...
Czy to się zdarza u innych ludzi? Czy tylko u Irenki?
Maria Terlikowska
Anna Dziadkiewicz i Marzena Szymańska