Listopad to miesiąc, który przybliżył nam kulturę krajów europejskich, był to miesiąc języków obcych. „Otwórzmy się na języki”, tak brzmiało hasło listopadowego projektu, którego prezentacje odbyły sie w ostatnia środę miesiąca. Klasa Ia do europejskiej podróży wylosowała Grecję. W pierwszym etapie klasa odbyła wirtualną podróż w komputerowej pracowni. Kolejne zadanie to nauka piosenki pt. „Europa wspólny ląd”. Trzecie zadanie wymagało poszukiwania wiadomości i obrazów w różnych źródłach informacji. Miłą niespodzianką była wizyta pana Bernarda, który dba o nasze bezpieczeństwo na przejściu przez jezdnię, opowiedział on o swoich wspomieniach z podróży do Grecji. Natomiast klasa Ib mogła uczestniczyć w podróży po Hiszpanii. Zgromadzonych materiałów było wiele i posłużyły do poznania kultury i języka Hiszpanii. Uczniowie własnoręcznie wykonali hiszpańskie flagii przy dźwiękach hiszpańskiej muzyki, mogąc podziwiać strój taneczny Hiszpanki, dzięki Julii Misiak, która przyniosła prawdziwa hiszpańską sukienkę. Uczniowi wcielili się w prawdziwych artystów i niczym Pablo Picasso spróbowali wykonać kubistyczne dzieła. Dzieci układały grupowe puzzle przedstawiające Katedrę w Barcelonie. Kolejnym zadaniem było poznanie podstawowych zwrotów w języku hiszpańskim i śpiewanie piosenkę o cyfekrach. Klasa IIa podczas zajęć wykonała plakaty na temat Niemiec. Uczniowie podzielili się na trzy grupy. Każda grupa opracowała inne materiały: grupa pierwsza zachęcała do podroży do Niemiec ukazując najładniejsze zabytki, grupa druga na plakacie umieściła ciekawe informacje o tym państwie,a grupa trzecia nauczyła się kilku zwrotów oraz napisała kilka zdań o klasie po niemiecku. Wszyscy razem nauczyliśmy się piosenki o tym kraju, którą zaśpiewaliśmy podczas prezentacji. Klasa IIb wybrała się w smakowitą i aromatyczną podróż do słonecznej Italii. Uczniowie zorganizowali warsztaty kulinarne związane z pieczeniem pizzy. Zaproszona pani Sylwia Przybylska - mama Maćka stała się klasową specjalistką od "ciasta drożdżowego". Dzieci poznały flagę państwa i samodzielnie ją wykonały, poznały informacje na temat najciekawszych miejsc i zabytków Włoch. Chłopcy stworzyli wielopoziomową konstrukcję koloseum z klocków Jenga, natomiast dziewczynki robiły makiety krzywej wieży w Pizzie o podobnej wysokości jak one same. Drugoklasiści poznali podstawowe zwroty w języku włoskim. W "projektową środę" uczniowie zaaranżowali prezentację znakomitych włoskich przysmaków, wraz z degustacją. Chłopcy wspomnieli o wspaniałych włoskich samochodach i słynnych klubach piłkarskich. Klasa III przygotowała prezentacje na temat Austrii, przybliżając kulturę i język tego kraju. Dodatkowo mogliśmy podziwiać pokaz taneczny Walca wiedeńskiego, uświetnionego tradycyjnymi strojami. Uczniowie klasy IV podjęli szereg działań mających na celu zaprezentowanie koleżankomi i kolegom naszego południowego sąsiada – Czechy. Uwieńczeniem ich pracy stała się którka inscenizacja pt. "Podróż do Czech za jeden uśmiech". Uczniowie wcieli się w znane czeskie postacie bajkowe (Rumcajsa, Hanaczkę i Krecika) i w oparciu o prezentacje multimedialną przedstawili najażniejsze wiadomości na temat Czech. Zainteresowanie uczniów wzbudziła wersja instrumentalna piosenki "Malowany dzbanku" wykonana na flecie przez Igę Briese. Klasa V miała okazję zaprezentowac się w iście francuskim stylu. Uczniowie przedstawili flagę Fracji, tworząc ją z własnych strojów, przygotowali ją z trzech kolorów wchodzących w jej skład. Następnie zaprezentowali piosenkę po francusku, przedstawiając język tego kraju, a także przekazali naistotniejsze informacje o tym kraju. Na zajęciach języka niemieckiego uczniowie klasy VI wykorzysttując analogię pomiędzy językiem niemieckim a językiem angielskim tworzyli multimedialne słowniczki obrazkowe.
„Mamy sny i pieśni pełne wspólnych treści
i marzenia, co spełniają się.”
Do zobaczenia My - Europejczycy!