Uczniowie klasy I z wielkim zainteresowaniem przeprowadzali na zajęciach przyrodniczych swoje pierwsze doświadczenia. Badali rozpuszczalność substancji w wodzie. Jak przystało na prawdziwych chemików łączyli z wodą przyniesione produkty: sól, cukier, pieprz, mąkę, piasek. Według wskazówek, w określonych proporcjach, odmierzali, mieszali i obserwowali substancje. Po wykonaniu wszystkich czynności swoje „probówki” umieścili w „klasowym laboratorium’’, by móc obserwować i dostrzegać zachodzące w nich zmiany. Już pierwsze wstępne spostrzeżenia dały odpowiedź na nurtujące nas pytanie, które z przyniesionych produktów rozpuszczają się w wodzie i nie widać ich gołym okiem w naczyniu? Na wynik innych musieliśmy trochę poczekać by upewnić się, że obserwacje zostały poczynione prawidłowo a doświadczenie przeprowadziliśmy właściwie .Wyniki swoich prac uczniowie odnotowali w specjalnie przygotowanych przez nauczyciela „kartach pracy”. Wszystkie odpowiedzi uczniów były poprawne bowiem możliwość. działania połączona z wnikliwą obserwacją dały pożądany rezultat. w postaci prawidłowo wykonanej pracy domowej. Młodym chemikom gratulujemy.