Piątek, 22.11.2024
Name days: Cecylia / Jonatan / Marek
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Na raz, dwa, trzy…, gram ja, grasz Ty!

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Minął kolejny aktywny miesiąc. Czas na podsumowanie miesiąca gier! Okazuje się, że bardzo aktywnie pracowała i bawiła się kolejna klasa. Zapraszamy do relacji trzecioklasistów!

Listopad w kl. III zdominowały gry edukacyjne realizowane na zajęciach lekcyjnych oraz zajęciach dodatkowych: „Matematyczne zabawy”, „Koło matematycznych naukowców”. Najpierw podjęty został trud przygotowania gier, by w efekcie finalnym rozpocząć zabawę edukacyjną. Uczestnikom Matematycznych zabaw zapału nie brakowało! Były rundy rywalizacyjne, w których liczył się los szczęścia wyznaczony liczbą wyrzuconych oczek oraz rundy zadaniowe. Oczywiście brawa były dla tych, którzy stanęli na każdym miejscu podium, czyli wjechali do bazy jako pierwsi, drudzy, trzeci.

Na zajęciach Koła matematycznych naukowców dominowały gry typowo zadaniowe na bazie „Kart matematycznych”. Uczniowie pracując w parach wybrali najpierw zestawy kart drogą selekcji zadań, które potrafią rozwiązać.  W kolejności ułożyli  trasę gry i przystąpili do liczenia. Obserwując wybory Kart matematycznych muszę przyznać, iż uczniowie wykraczają w swoich umiejętnościach poza materiał podstawowy.  Obliczają  już iloczyny do 100 i sprawdzają  je poprzez dzielenie.

Na lekcji z edukacji matematycznej cała klasa stanęła przed grą zadaniową.  Taką przygotowaliśmy tuż przed sprawdzianem z matematyki.  Do tradycyjnych ćwiczeń powtórzeniowych dołożyliśmy ćwiczenia zadaniowe rozwiązywane podczas gry indywidualnej i zespołowej. Gra sprawdzała wiedzę rachunkową, znajomość kalendarza i umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce. W grze istotne było, kto uzyska maksymalną liczbę punktów, a nie kto pierwszy dojedzie do mety. Wcale nie było to takie proste i oczywiste, bo każde pole wyznaczało nowe zadanie. Oddech gracze „łapali”, gdy  kolejna osoba rzucała kostką i odliczała pole zadaniowe. Wspólne  pokonanie trasy gry dodawało otuchy, a chęć przodowania mobilizowała uczniów do uważnego liczenia, precyzowania kolejności miesięcy i dokładności odczytywania dat kalendarzowych.

Po takim treningu, możemy już powiedzieć: Witaj NOWY ROKU!                   

                                              Gratuluję umiejętności! Wychowawczyni klasy III