Wtorek, 3.12.2024
Name days: Hilary / Franciszek / Ksawery
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Od doświadczania do poznania

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Uczniowie klasy II a realizowali ciągu roku szkolnego 2022/2023 projekt edukacyjny „Od doświadczania do poznania”. Celem działań było rozwijanie u uczniów postaw twórczych, rozwijanie wiedzy i umiejętności poprzez eksperymentowanie i doświadczanie wiedzy.  

Przed realizacją zadań projektowych określono następujący schemat działań: poszukuj to co Cię najbardziej interesuje, stań się ekspertem w tym temacie. Każdy uczeń podczas wykonywania doświadczeń wykorzystał w pełni swój potencjał. Podążał za swoją ciekawością, doświadczał nowych rzeczy, nawet jeśli wydawały się odległe. Zadaniem uczniów było wykonanie eksperymentu, dokonanie obserwacji i wyciągnięcie wniosków. 
Wielką satysfakcją dla eksperymentatorów było podsumowanie projektu, na które zostali zaproszeni goście: Pani Dyrektor, nauczyciele, uczniowie klasy I b i III a. Obserwatorzy nie tylko doświadczali zachodzących zmian, ale również aktywnie współpracowali z prowadzącymi, formułując wnioski z poczynionych obserwacji. Udział uczniów w projekcie pozwolił im łatwiej zrozumieć nieznane dotąd tajniki otaczającego świata. Samodzielne odkrywanie przez działanie przyczyniało się do tego, że zdobywana wiedza nabierała trwałych i realnych wymiarów. W trakcie działań powstawały sytuacje, które przyczyniały się do wspólnego rozwiązywania problemów, przekazywania zdobytej wiedzy innym, wiązania nowego z tym, co jest już znane.  
Warto także zaznaczyć, iż podczas prac nauczyciel był jedynie obserwatorem, motywatorem, a wszelkie działania uczniów były kierowane przez nich samych i pozwoliły odnaleźć odpowiedź na wiele nurtujących pytań z dziedziny chemii i fizyki. Podsumowując, można potwierdzić, iż podjęte działania przyczyniły się nie tylko do wzrostu umiejętności i wiedzy uczniów, ale był to dla nich czas wspaniałej twórczej zabawy edukacyjnej.