Poniedziałek, 29.4.2024
Name days: Bogusław / Katarzyna / Robert
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Poszukiwacze skarbów z klasy Ib w Muzeum

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

16 kwietnia, tuż przed Świętami Wielkanocnymi uczniowie klasy Ib wybrali się do Okręgowego Muzeum Ziemi Kaliskiej w Kaliszu. Pod okiem pani Natalii Czarcińskiej odbyli niebywałą podróż w czasie, dzięki której dowiedzieli się jak wyglądał Kalisz i jego okolice przed wiekami. Cały pobyt w muzeum był swego rodzaju zabawą w poszukiwaczy skarbów. Na samym początku spotkania dzieci sporządziły samodzielnie mapę, na której w trakcie trwania wycieczki zaznaczały najważniejsze miejsca i eksponaty. Dzięki temu mogą wrócić tam ponownie i opowiedzieć najbliższym, co ciekawego zgromadzono w zbiorach instytucji. Na mapach można było odnaleźć miejsca, w których są kości mamuta, przepiękne gliniane wazy i naczynia, makieta Kalisza, fabryka ciastek, bicykl i zabytkowe klucze. Te ostatnie miały niemałe znaczenie, ponieważ zadaniem młodych odkrywców w trakcie wycieczki było odnalezienie zaginionego skarbu, a klucze były do tego wskazówką. Pierwszoklasiści wykazali się wspaniałą wyobraźnią i elokwencją podczas zajęć plastycznych i rozmów z panem etnografem.

Z ogromnym zainteresowaniem i zachwytem dzieci spotkała się również wystawa czasowa, na której zgromadzono wspaniałe zbiory o tematyce indiańskiej. Można było zobaczyć oryginalne stroje Indian z różnych stron świata, tipi oraz ozdoby i przepiękne zdjęcia.

Dodatkową atrakcją i wielkanocnym elementem wycieczki było poszukiwanie na terenie całego muzeum jajeczek wielkanocnych i prezentów pozostawionych przez Zajączka.

Na zakończenie pierwszoklasiści mięli „poduchową” przerwę śniadaniową z fotograficznym akcentem. W murach muzeum rozstrzygnięty został Klasowy Konkurs Fotograficzny na najbardziej spostrzegawczego tropiciela wiosny. Każdy uczeń wyszedł obdarowany prezentami i nagrodami, uśmiechnięty, a co najważniejsze bogatszy o nową wiedzę. Już każdy z nich wie, czym jest gablota, eksponat czy makieta oraz jak zachować się w muzeum i dobrze się przy tym bawić.