W kl. III twórczych notatek w październiku nie brakowało! Tworzyliśmy je na edukacji polonistycznej, wykorzystując kolorowe koła do planowania zadań ortograficznych, matematycznej, bazując na kalendarzu i tabelkach oraz przyrodniczo – technicznej, obrazując przeprowadzane doświadczenia. Swoje umiejętności zapisów graficzno - tekstowych przenieśliśmy też do zadań domowych. Powstały kolorowe karty ortogramów z „rz” po spółgłoskach i końcówką „arz” oraz Mapy myśli na temat właściwości magnesu i właściwości powietrza. Wcześniej, wykonaliśmy w klasie szereg doświadczeń i stworzyliśmy grupowe Mapy myśli. Nieco dyskusji wzbudziło rozmieszenie informacji, bo przecież do określonego zapisu musieliśmy zamieścić właściwy obrazek. Oj, dobrze, że kleje nie wysychają tak szybko! Efekt końcowy okazał się jednak satysfakcjonujący!
Aktywne notatki bazowały też na nowych technikach, poznaliśmy dwie; „Głośne myślenie”, już wiemy, że ułatwia rozwiązywanie trudnych zadań oraz Zasadę „tylko raz”. Ta z kolei wymaga od nas mobilizacji do uważnego słuchania i odpowiedzialności za własną pracę. Damy radę!
Trzecioklasiści