Uczenie się przez doświadczanie to nie tylko pewna droga do zrozumienia świata i efektywnego rozwoju ucznia, jest to także czas na wspaniałą, wspólną zabawę.
Mydlane eksperymenty, mierzenie objętości płynu czy mierzenie długości przedmiotów to kolejne działania, które dostarczyły uczniom klasy I nowej wiedzy, były okazją do dziecięcych prób samodzielnego rozwiązywania problemów, formułowania pojęć, twórczego układania bajek i rymowanek.
Spośród wszystkich tekstów ,które uczniowie tworzyli podczas wspólnego eksperymentowania wyróżniliśmy opowiadanie Julki i Natalki. Prezentujemy je poniżej:
Za siedmioma górami, za siedmioma lasami żyła bańka mydlana, która kolorowej tęczy szukała. Nagle po burzy i ciepłym deszczu bańka wysoko do nieba poleciała i tam swoją przyjaciółkę spotkała. Usiadła na jej zielonym kolorze i tęczę spytała : czy wiesz ,że świecimy tymi samymi kolorami? Tęcza radośnie się roześmiała i jej odpowiedziała: chyba jesteśmy bliźniaczkami. Od tej pory bańka mydlana razem z tęczą latały i cudnymi kolorami świat rozweselały.
Julia Ulichnowska
Dawno, dawno temu żył sobie chłopiec o imieniu Mateusz., nie miał zabawek, a jedyną przyjemność sprawiało mu puszczanie baniek mydlanych. Pewnego dnia puszczając bańki mydlane usłyszał głos. Z bańki wyskoczył skrzat i powiedział, że spełni jego jedno życzenie. Chłopiec chciał żeby rodzice mniej pracowali i poświęcali mu więcej czasu. Następnego dnia życzenie to się spełniło. Chłopiec był bardzo szczęśliwy.
Natalia Śrama