Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.”
Mary Lou Cook
Uczniowie klasy II b realizowali w I półroczu projekt edukacyjny „Nauczanie przez eksperymentowanie”, który był głównym założeniem innowacji pedagogicznej. Celem działań był rozwijanie u uczniów postaw twórczych, doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, rozwijanie wnikliwej obserwacji i wyciąganie wniosków z przebiegu doświadczeń. Przed realizacją zadań projektowych określono następujący schemat działań: poszukuj tego, co cię najbardziej interesuje i stań się ekspertem w tej dziedzinie. Każdy uczeń, podczas wykonywania doświadczeń, wykorzystał w pełni swój potencjał, podążając za swoją ciekawością, doświadczał nowych rzeczy, nawet jeśli wydawały mu się początkowo odległe. Wielką satysfakcją dla eksperymentatorów było podsumowanie projektu, na które zostali zaproszeni goście: pani Dyrektor, nauczyciele, uczniowie klas I-III. Obserwatorzy nie tylko doświadczali zachodzących zmian, ale również aktywnie współpracowali z prowadzącymi, formułując wnioski z poczynionych obserwacji. Samodzielne odkrywanie przez działanie przyczyniało się do tego, że zdobywana wiedza nabierała trwałych i realnych wymiarów.