W roku szkolnym 2012/2013 w ramach projektu SZKOŁA DLA KAZDEGO II prowadzone są 4 formy zajęć:
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu wiedzy matematycznej – gr. II, kl. II
2. Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – gr. II, kl. II
3. Zajęcia artystyczne dla dzieci uzdolnionych – gr. II, kl. II
4. Zajęcia rozwijające - ruchowe gr. I, kl. I, II
Dla każdego rodzaju zajęć przeprowadzono diagnozę wstępną i określono poziom umiejętności każdego ucznia. Diagnozy badały:
1) Liczenie w zakresie 20, rozwiązywanie zadania tekstowego na bazie sytuacji praktycznej.
2) Czytanie ze zrozumieniem wiersza Joanny Kulmowej „Wiewiórki jesienią”.
3) Wykonanie pracy plastycznej „Taniec liści” techniką frotażu.
4) Zabawy taneczno – rytmiczne „Stańmy kole”.
Z diagnoz sporządzono raporty, które przekazano przełożonym, a kopie wraz z kartami pracy pozostawiono w dokumentacji nauczyciela. Diagnozę artystyczną wzbogacono o dokumentację w formie zdjęć.
Zajęcia dla poszczególnych grup odbywają się w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Okresowo, po wcześniejszym ustaleniu z uczestnikami i dyrektorem szkoły w wymiarze 2 godzin. Zmiany wynikają z kalendarza świąt okolicznościowych, dni wolnych od zajęć dydaktycznych, organizacji czasu pracy nauczyciela. Uczniowie systematycznie i aktywnie uczestniczą w zajęciach, podejmują nowe zadania polonistyczne i matematyczne, rozwijają umiejętności manualne na bazie orgiami, eksperymentują barwą tworząc ciekawe prace plastyczne, doskonalą umiejętności taneczne. Zakupione pomoce podnoszą atrakcyjność zajęć, ułatwiają pracę metodami aktywnymi, stwarzają bazę do bezpośredniego działania.
Nauczyciel: Beata Sochacka