Wiodącym celem zajęć jest zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu poprzez tańce i ukierunkowane zabawy rytmiczne. Ruch jest charakterystyczny dla okresu wczesnoszkolnego, dlatego daje dzieciom tak wiele radości. Zauważyłam również, iż buduje dobre relacje w grupie, czasem wycisza w zamierzonych przez prowadzącego ćwiczeniach lub odwrotnie pobudza i ukierunkowuje do działania.
Podczas zabaw ruchowo - tanecznych dziecko ma możliwość nawiązania niewerbalnych kontaktów interpersonalnych, przełamania bariery nieśmiałości. Ćwiczenia połączone z muzyką są źródłem impresyjnych przeżyć: radości, odprężenia, poczucia wewnętrznej energii inspirującej aktywność. Do zabaw i ćwiczeń wykorzystywane są atrakcyjne przybory: wstążki, pompony, instrumenty perkusyjne, gazety.
W trakcie realizacji zadania tanecznego biorę pod uwagę fizyczne i psychiczne możliwości dzieci. Stopniuję trudności, aby zajęcia były dla dzieci przyjemne, ciekawe, uczyły wyrażania i odbioru muzyki.
„Pamiętajmy - rozrywka trwa chwilę, a rozumienie muzyki pozostaje na całe życie.”
prof. E. Gordon
Nauczyciel: Beata Sochacka