Sunday, 22.12.2024
Name days: Bożena / Franciszka / Zenon
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach

Projekt "Emotkowe Pożeracze Smutków"

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Emotkowe Pożeracze Smutków V to ogólnopolski projekt pełny dobra  

Razem możemy więcej. Razem możemy przeżywać radości i dawać radość innym. W tym projekcie razem #SzyjemyDobro. Profilaktyczni, dobrostanowi i twórczy. W tym projekcie rozwijamy umiejętności manualne, praktykujemy uważność, ćwiczymy cierpliwość i wytrwałość. Poprzez tworzenie czegoś od początku do końca wzmacniamy własne poczucie wartości, sprawczość i pewność siebie. Obdarowując własnoręcznie wykonaną maskotką, rozwijamy empatię i budujemy relacje. To bez wątpienia działania profilaktyczne, dobrostanowe i wolontariackie, jakich obecnie potrzebuje każda szkoła. Ten projekt pozwala realizować w szkole działania wychowawcze i profilaktyczne oraz rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne.  

Cele ogólne projektu: 

• Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów i uczennic 

• Rozwijanie umiejętności manualnych oraz kompetencji społeczno-emocjonalnych 

• Realizacja działań profilaktycznych szkoły, w tym przeciwdziałanie uzależnieniom 

• Upowszechnianie aktywnych form spędzania czasu 

• Budowanie pozytywnych relacji z rówieśnikami 

• Pogłębianie wiedzy na temat zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży 

Cele szczegółowe projektu: 

1. Wychowawcze: 

• integracja uczestników grupy projektowej 

• rozwijanie umiejętności współpracy i wzajemnej pomocy 

• kształtowanie poczucia sprawczości 

• wspieranie dobrostanu uczniów oraz nauczycieli 

2. Profilaktyczne: 

• zapobieganie uzależnieniom od używek 

• zapobieganie uzależnieniom behawioralnym 

• rozwijanie empatii poprzez współpracę z różnymi ośrodkami 

• propagowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu 

• wykorzystanie szycia w kontekście terapeutycznym jako profilaktyki i atrakcyjnej alternatywy dla smartfonów i Internetu 

• rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych 

• trening uważności 

3. Edukacyjne: 

• rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej 

• rozwijanie koncentracji, wytrwałości i cierpliwości 

• kształtowanie umiejętności planowania, projektowania i organizowania pracy 


Projekt został objęty patronatem Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog oraz Głosu Nauczycielskiego. 

Inicjatorką projektu jest Pani Marta Florkiewicz-Borkowska